Apertúra : Images as cultural products

 

Apertúra – Film-vizualitás-elmélet

Sujet : The aperture is the exposed part of the camera lens, the opening through which beams of light slash to reach the celluloid. Its analogy with the human eye is only partial : apart from modelling human vision and complementing our perception, the camera radically transforms our way of seeing. The narrow focus of the journal Apertura is to explore the cinematic medium and the mechanisms of its influence, while its broader research spectrum embraces the critical discourse on visual culture institutionalized in the 1990s. Apertura wishes to offer itself as a forum for all those (theoretical critical, historical, inderdisciplinary and intermediary) approaches that contribute to a more nuanced problematization and understanding of the way images as cultural products work, and to exhibit, for exploration, the non-evident, the invisible.

ISSN : 1787-7245

Langue : Anglais, Hongrois

Format : Html

Catégorie : 700 Arts Loisirs Sports

 

Votre commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l’aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l’aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l’aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s


%d blogueurs aiment cette page :