International Journal of Marketing Semiotics

 

International Journal of Marketing Semiotics

Sujet : The International Journal of Marketing Semiotics is an open-source academic journal that aims to cover a wide spectrum of interdisciplinary marketing/semiotics research streams, spanning : Conceptual approaches by drawing on different semiotic perspectives (i.e. Peircean, structuralist, post-structuralist, sociosemiotics, cultural, textual, visual, multimodal) to the 5 P’s. – Novel semiotically informed methodological frameworks for conducting research into packaging development and competitive packaging analysis, new product development, product/service/retail branding, brand identity development, brand equity, pricing, advertising, IMC development and competitive analysis, consumer behavior (offline and online). – Comparing and contrasting existing marketing research conceptual and methodological frameworks with semiotic ones. – Cross-disciplinary approaches on marketing research issues that combine semiotics with perspectives from the social sciences and the humanities, such as narrative analysis, psychoanalysis, anthropology, sociology.

ISSN : 2195-2280

Langue : Anglais

Format : Html, Pdf

Catégorie : 300 Sciences sociales

 

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s


%d blogueurs aiment cette page :